Kategoriler
Güncel Haberler & Duyurular
Firmalar
Örme Dünyası Dergisi
Vefat
Düğün
Sakat Kumaş Analiz Raporu
Hyosung İstanbul Tekstil’in CEO’su Syn. Cheon Gyu Lee; Açıkladı 16 Ocak 2021
Örme sektörünün en büyük spandex tedarikçilerinden biri olan Hyosung İstanbul Tekstil’in CEO’su Syn. Cheon Gyu Lee, Spandex’in dünyadaki pazar durumundan, şu andaki fiyat artışının nedenlerine ve Türkiye’deki fabrikanın kapasite artırımına yönelik konularda açıklamalarda bulundu.

Hyosung Istanbul Tekstil Ltd. Şti. CEO’su Sayın Cheon Gyu Lee,

 

Spandex pazarı durumu:

 

   Geçtiğimiz yıl oluşan pandemi krizinin bir miktar atlatılmasıyla beraber, Türkiye’de  özellikle temmuz ayı itibari ile spandex talebinde artış olmaya başladı.

   Bununla beraber eylül sonu itibari ile Asya ülkelerinde özellikle de Çin pazarında tüketim ciddi seviyede arttı ve bu durum hala da devam ediyor.

   Bu sebepten dolayı, Çinli üreticiler, özellikle yurtdışına spandex ihracat etmeyi ciddi seviyede azaltırken, Çin iç piyasaya daha fazla mal vermeyi tercih ettiler.

   

    Şu an bizim Türkiye de bulunan fabrikamız, Türkiye’deki tüketimi karşılayamadığından, genel olarak Vietnam’da bulunan fabrikamızdan destek alıyoruz.

    Türkiye’de bulunan üretimimize ek olarak, yaklaşık 1000 mton/ay  civarında Vietnam’dan spandex tedarik ediyoruz.

    Fakat yukarıda da bahsettiğim gibi, Asya ülkelerinde tüketimin ciddi seviyelerde artmış olması, Vietnam fabrikamızdan tedarik ettiğimiz miktarların yaklaşık 50% azalmasına sebep oldu.

 

    Türkiye fabrikamızın kapasitesini tam olarak 100% dolulukta kullanıp, üretime devam ediyoruz.

    Türkiye üretiminin yaklaşık 25%’lik bir kısmı ihracat yapılmaktadır.

    Özellikle kasım ayı itibarı ile ihracata ayrılan miktarı 15% civarlarına düşürerek, Türkiye iç pazarına ve Türkiye’deki üreticileri desteklemeye bu süreçte çok özen gösterdik.

 

    Türkiye’deki tekstil piyasası, özelikle bazı gruplar “örgü sektörü” gibi çok yoğun ve hareketli. Bu durum da spandexin tüketiminin ciddi seviyede artışına sebebiyet vermektedir.

 

Spandex fiyat artışları ile ilgili:

 

    Bir süredir spandex fiyatlarında oluşan  artışlar, spandexin üretiminde kullanılan iki önemli hammaddenin fiyatlarındaki ciddi seviyedeki artışından kaynaklanmaktadır.

    Bu hammaddelerden bir tanesi neredeyse 60% zamlanır iken, diğeri ise neredeyse 140% zamlanmıştır. Bu iki hammadde spandexin meydana gelmesinde kullanılan ana malzemelerdir.

    Fiyatlardaki artışın bir süre daha devam edeceğini öngörüyoruz.

    Spandex fiyatları genel olarak, arz ve talep esasına göre belirlenir. Fakat son zamanlarda ham madde fiyatlarındaki aşırı artışlar, iç pazarda spandex ile ilgili oluşan aşırı talep ve aynı zamanda küresel spandex tüketiminde yaşanan aşırı artış, spandex üreticilerinin kapasitesini aşırı zorlamaktadır.

    

Hyosung Türkiye fabrikası kapasite artışı:

 

    Geçtiğimiz yıl başlayan spandex tüketimindeki artış ve Asya pazarlarındaki spandex tüketiminin çok ciddi seviyede artması, spandex tedarikinde yaşanan zorlukları en aza indirmek için, Türkiye Çerkezköy fabrikasını büyütme kararı aldık ve 2020 yılının ekim ayında yatırımla ilgili ilk adımımızı attık. Şu an inşaat aşamasındayız.

    Ağustos 2021 itibari ile yeni üretim hattımız üretime girecektir. Yeni kapasite dâhil, toplam üretimimiz 3000 mton civarında olacak şekilde planlamaktayız.

 

   Kalite anlayışı ve ürün geliştirme:

 

    Türkiye de üretime başladığımızdan beri önceliğimiz hep kalite oldu ve bunun sonuçlarını da müşterilerimizin bize ilettiği güzel dönüşlerle aldık ve almaya da devam ediyoruz.

    Devam eden ve yeni yatırımla birlikte oluşacak ilave üretimlerimizi, kaliteden ödün vermeden, kaliteyi devamlı artırarak ve aynı zamanda ürünlerimizi  gelişen makine teknolojilerine ve üretim ortamlarına uyum sağlayabilecek şekilde yapmayı hedefliyoruz.

 

   Özellikle 2019 sonu ve 2020 yılı içerisinde, çok fazla Ar-Ge çalışmaları yaptık. Bunların bazılarını ticarileştirip, satışlarını da gerçekleştirdik.

   Bununla beraber, müşterilerimizin istek ve taleplerine değer vererek, onların ihtiyaçlarına göre de ürünler dizayn ettik.

   Yeni ürünler geliştirirken, daima müşterilerimize üretimlerinde avantaj sağlamayı ve müşterilerimizin ürettikleri ürünlere – kumaş, iplik vb. – creora® spandex ile değer katmalarını hedefledik.

   2021 yılında da müşterilerimize yeni ürünlerimizi sunmaya ve onların ihtiyaçlarına yönelik ürünler üretmeye devam edeceğiz.

 

Bu haber 1668 defa okunmuştur.